ErgoInEcuador.reismee.nl

Pizza, Pizza en nog eens Pizza!

De tweede week in Ecuador zit er al bijna op. We hebben deze week vooral doorgebracht op de UTN. Na een weekje lessen psychologie zijn we geswitcht naar lessen fysiotherapie, dit sluit iets meer aan bij onze studierichting. Ook hebben we deze week nog intensief Spaanse lessen gevolgd. We hebben hier heel nuttige dingen geleerd voor tijdens de stage, zo leerden we o.a. Spaanse kinderliedjes zingen (arme leerkracht). Onze muzische talenten beperkten zich niet enkel tot de Spaanse les, zo hebben we ons woensdag gewaagd aan een traditionele Ecuadoraanse dansles. Gelukkig dat niemand filmde, we werden mooi te kijk gezet in het midden van de groep. In elk geval had iedereen pret.

Omdat donderdag de motivatie om naar de fitness te gaan ver zoek was, besloten we donderdag “el mirador de San Miguel” op te wandelen. Dit is een heuvel met een prachtig uitzicht over de stad en het Yahuarcocha meer. Dit was een flinke wandeling van een uur. De gevolgen van deze wandelen zijn nog steeds zichtbaar, een les geleerd: als we ons insmeren zeker de schouders niet vergeten … De goede voornemens zijn goed ingezet met een (bijna) dagelijks bezoek aan de fitness. Al is dat wel nodig als we hier drie maal per week op pizza getrakteerd worden of drie maal per dag rijst met kip voorgeschoteld krijgen.

Volgende week begint het echte werk, dan begint onze stage in “Centre Infantil” een kleuterschooltje dat verbonden is aan de UTN. De eerste week zal pittig zijn, ‘s ochtends om 5u30 loopt de wekker af, om vervolgens om 7 uur te starten in de kleuterklas. Dit tot 11 uur dan begint onze Spaanse les. Door onze “fantastische” vorderingen zullen we vanaf nu nog 3x per week 2 uurtjes Spaans krijgen. Op dinsdag en donderdag werken we tot 13u in Centre Infantil. Namiddag volgen we nog voor de laatste week lessen fysiotherapie op de UTN. Voor de studenten hier, zit het eerste semester er dan op en begint de vakantie of summerschool.

Om ons mentaal voor te bereiden op deze drukke periode, gaan we zaterdagavond nog even de benen losschudden in de discotheek en zondag stoom uitblazen op de “Imbabura” vulkaan met onze personal trainer.

Hasta la luego amigos!

Frieda

Jullie programma ziet er heel interessant uit, maar zo te zien ook heel intens. Ben benieuwd naar jullie ervaringen in de kleuterklas. Hoe en wat leert men aan de kindjes? Kijk al uit naar jullie volgende verslag.