ErgoInEcuador.reismee.nl

Eerste ervaringen op school!

Hóla!

We zitten net in een restaurantje en hebben even tijd om aan de blog te werken. Het eten is hier vrij eentonig en na een lange zoektocht hebben we eindelijk een plaats gevonden waar je iets anders dan rijst met kip kan eten. Dat krijgen we hier soms drie keer per dag voorgeschoteld als middag, diner en ontbijt! Het bestellen van het eten liep niet zo makkelijk, na een dialoog van een half uur zijn we in spanning aan het wachten wat we op ons bord gaan krijgen.

De afgelopen dagen hebben we heel wat meegemaakt. Van Ramiro onze mentor (we mogen hem ‘papa’ noemen) kregen we een namiddag vrij om samen met de gastgezinnen de bus te leren nemen. Dit was een hele opdracht! Lotte kan meestal met haar papi (vader van haar gastgezin) meereizen van school naar huis en omgekeerd. Maar die ene keer dat het niet mogelijk was, besloot ze de taxi te nemen. Niet veel later stond ze voor een gesloten deur en kwam tot de conclusie dat haar sleutels in huis lagen en dat haar belwaarde op was. Uiteindelijk heeft papi zijn les onderbroken om voor haar de deur komen op te doen.

Iedereen is hier heel bezorgd om ons, soms net iets te. Bijvoorbeeld maandagnamiddag zaten we met ons drieën bij het gastgezin van Lotte enkele praktische zaken in orde te maken, toen plotseling Gabriel (papi van Lotte) en Gaby (de zus van Kim) binnenwandelen. Gaby was blijkbaar al wenend bij Gabriel aangekomen omdat ze zich zorgen maakte om Kim. Uiteindelijk heeft Gabriel Kim naar huis gebracht en hebben we met zijn allen nog een lekker helados (ijsje) en pan de leche gegeten in het café van Kim haar gastgezin.

Ook de lessen Spaans zijn volop bezig, de leerkrachten zijn heel enthousiast. Bij de foto’s vinden jullie een selfie van ons met een van de Spaanse leerkrachten. Vandaag nodigde een van onze leerkrachten ons uit om op haar school eens te komen kijken in een kleuterklas zodat we meer specifieke vragen konden stellen over wat we nog willen leren. We dachten dat we het Spaans al goed onder de knie hadden maar dat viel even tegen in de klas. De kinderen zijn heel enthousiast en babbelen heel veel en heel snel. Spaanse lessen zijn zeker nog een must.

Samen met Ramiro hebben we gisteren “Centre Infantil” bezocht. Dit is het schooltje waar het eerste deel van onze stage zal doorgaan. We zullen hier elke voormiddag ongeveer 4 uur kunnen helpen en namiddag volgen we gewoon lessen op de UTN. De leerkrachten waren heel vriendelijk en enthousiast. Ramiro had nog een verassing voor ons in petto! We hadden nog even tijd voor de lessen en hij bracht ons naar “Mirrador San Miguel”. Dit is een berg met een prachtig uitzicht over heel Ibarra op 5 minuutjes van de UTN. Foto’s hiervan zetten we nog op de blog!

Dit weekend hebben we al veel plannen! Hierover maandag meer!

Besos Kim, Sofie & Lotte