ErgoInEcuador.reismee.nl

Mannen dansend als vrouwen, heet water en mooie marktjes

Een weekend vol nieuwe belevenissen.

Het begon op vrijdagavond toen we vol goede moed "el gymnasia" binnenwandelden, daar stond een coach ons op te wachten. Hij liet ons een uur lang zweten en afzien, toen we uitgezweet waren was het dringen tijd om te vertrekken naar Caranqui om de traditionele danswedstrijd te zien. Dit was een hele voorstelling, er was een brede waaier aan deelnemers, sommigen namen het niet zo serieus en waren verkleed, van Donald Trump tot pokémon. Het was een heel interssante maar vooral grappige vertoning. Na afloop hebben we besloten om ons te informeren bij de plaatselijke dansclub om deze verborgen talenten ook bij ons tot uiting te laten komen.

Zaterdag heeft onze Spaanse leerkracht ons meegnomen naar Chachimbiro, waar we de show hebben gestolen met onze nieuwe badmutsen, die we onder lichte dwang hebben moeten kopen. Dit is een zwemparadijs waarvan het water afkomstig is van de vulkaan. Het uitzicht in de bergen was vanuit de baden fantastisch. Als het warme water je even te veel werd, kon je een plonsje nemen in het ijsberenbad (hé Lotte ;) ) . We hebben de dag afgesloten met kaas en een beetje pizza.

Zondag nodigde Liss (zus van Sofie) ons uit voor een tripje naar Otovalo en laguna de San Pablo. Otovalo is een een stadje op 20km van Ibarra, waar de natives (quechua) leven. Dit dorpje staat bekend voor de artisinale producten, gemaakt van Alpaca wol. Daar zijn we een bezoekje gaan brengen aan de plaatselijke markt, waar we we veel moeite hebben moeten doen om onze koopwoede in bedwang te houden omdat alles zo mooi was. Een paar keer hebben we toch moeten toegeven aan onze verlangens, maar hebben we wel goed afgepingeld. (terwijl we dit schijven in het park, worden we afgeleid door een nieuwe vriend die iets te eten zoekt). Na Otvalo zijn we een bezoekje gaan brengen aan Laguna de San Pablo. Het weer sloeg plotseling om en het frisjes aan het meer, waardoor ons bezoek maar van korte duur was, maar wel zeker de moeite! We sloten onze dag, voor de verandering, af in een fastfoodketen.

Hopelijk staat onze trainer ons straks terug op te wachten! (al kunnen we nog steeds onze armen niet bewegen, terwijl we de meeste oefeningen met de lichtste of zelfs zonder gewichten deden, fataal)

Ook deze week hebben we veel planen maar daarvan houden we jullie nog op de hoogte.

Hasta La Vista!!